Presentation
Eveniment:
O noua Revista Electronica:
BELRom Timisoara |
Dupa ce in anul 1957
Institutul de 4 ani al Universitatii din Timisoara dobandeste statutul de
Facultate de 5 ani, iau fiinta catedrele (si sectiile) de limba romana,
limba rusa si germanistica. In 1966 se pun bazele Catedrei de Limbi Romanice,
ce cuprindea cadre pentru limba franceza, latina, italiana si spaniola.
Crearea sectiei de limba franceza ca
specialitate principala, in 1967, duce la marirea numarului cadrelor
didactice, in functie de necesitati, astfel ca in 1970 Catedra de Limbi
Romanice este cea mai mare din facultate, cu 28 de posturi didactice.
Catedra avea sa deserveasca nu numai
Facultatea de Filologie ci si alte facultati cu profil nefilologic, ai caror
studenti isi alegeau de preferinta, la acea vreme, studierea limbii franceze.
Inca de la inceput catedra beneficiaza de
prezenta unui lector francez (pe post de profesor cooperant, lector care se
schimba odata la 2 ani) si se pun bazele bibliotecii lectoratului francez.
Incepand cu 1972, cand a absolvit prima
promotie de limba franceza, catedra si-a recrutat cadre si din randul
studentilor de la Timisoara, care s-au alaturat colegilor veniti de la
Universitatile din Cluj si Bucuresti.
Activitatea cadrelor didactice de la
Catedra de Limbi Romanice, la acel inceput de drum, a fost bogata si variata.
S-au publicat cursuri si caiete de seminar, antologii, culegeri de texte
pentru studenti, s-au prezentat comunicari la Seminariile Stiintifice anuale
ale Universitatii; au fost publicate articole, studii in revistele de
specialitate.
Intre anii 1975-1989 statutul limbilor straine cunoaste fluctuatii, drept
care si Catedra de Limbi Romanice trece prin modificari, comasari cu alte
catedre (literatura universala, limba rusa) si adaptari ale activitatii.
Dupa 1990, prin marirea numarului de
studenti si prin multiplicarea specializarilor se imbogateste si catedra cu
cadre tinere, capabile sa faca fata noilor cerinte. Sunt revizuite si
adaptate planurile de invatamant, se introduc materii noi si se creaza
sectiile de Studii Aprofundate si Masterat.
|